Het WFC Research Programma

Het WFC-onderzoeksprogramma wint nu snel aan kracht. Ronald Visschers, Managing Director van TiFN, coördineert de inspanningen om tot een solide en uniek onderzoeksprogramma te komen. Begin oktober presenteerde hij het programma aan de voedingsmiddelenindustrie die betrokken is bij het WFC (DSM, Rabobank, Nestlé, FrieslandCampina, Keygene, Scelta, AH en Foodvalley). Unilever en Fonterra hebben ook belangstelling getoond voor het programma.

Het WFC-onderzoeksprogramma heeft tot doel om meer te begrijpen van de impact van verschillende communicatiestrategieën op de besluitvorming van consumenten. Dit om nieuwe en effectievere informatiehulpmiddelen te ontwikkelen voor professionals, overheden en industrie.

Ronald Visschers: “Een goed geïnformeerde vrije keuze maken ten aanzien van je voeding is nog niet zo eenvoudig. Probeer gezond en duurzaam maar eens te combineren, dan komen er allerlei vragen op. Zoals: Zijn e-genummerde ingrediënten goed of slecht voor me? Is het eten van meer eiwitten goed voor mijn gezondheid? Zijn biologisch geteelde groenten duurzamer dan hun broeikas-tegenhangers?”

“Het WFC-onderzoeksprogramma kent een unieke opzet, waarbij onderwijsmethoden, interventiestudies en participerend onderzoek naar voedselkeuzes worden gecombineerd. Het zal de impact op lange termijn meten en de 300.000 bezoekers van het WFC gebruiken om te ontdekken hoe consumenten en burgers voedselkeuzes maken. Samen zullen we leren hoe consumenten het best geïnformeerd kunnen worden, bijvoorbeeld via social media, games of participatieve acties.”

Er is nog plaats voor bedrijven om mee te doen met dit bijzondere Research Program. Interesse? Neem dan contact op met Ronald Visschers via Visschers@tifn.nl.

Share